Läskigt värre!

Tråkig skoldag i dag =(... Eller ja svenskalektionen var rätt kul, vi skulle skriva en berättelse med en "färdig början" eller vad man ska kalla det?? För första gången någonsin hade jag en bra idé på en berättelse, mest tack vare Hanna, hehe XD När skolan vara slut bussade jag ut till stallet med Mandis. Vi hade stafett (Yes!) och jag hade min älskade lilla Pomp <3 Det var jättekul och Pussis var jättetaggad! Han for verkligen iväg när det var vår tur så jag fick vara först ut varje gång... Hästen var iaf smart nog att gå försiktigt och lungt när vi red damsadel och när vi hade potatislopp med stenar. Efter lektionen hade alla som hade tid i ridgruppen vattenkrig. Mamma hittade två av Eddes vattenpistoler fast en läckte... Den andra funkade däremot bra, men jag var den enda med riktig vattenpistol och eftersom att jag kunde blöta ner de andra på håll fick jag snabbt alla mot mig! Det var jättekul så vi bestämde oss för att göra om det "så fort lunginflamationen gett sig". För den som inte vet så var det typ bara fem grader ute... Btw, jag längtar något så otroligt till i morgon då vi ska ha kändisfest med klassen. Alla ska alltså klä ut sig till kändisar och jag vet precis vem jag ska vara! Kommer skämmas som en gris...

För den som inte fattade rubriken: Hästen jag red i dag heter Pommac, alltså han är döpt efter en läskedryck!


Kommentera tack!
Postat av: Aina Viola

Du har händelserika dagar. Hoppas det blir jättekul på festen i dag /Kram

2009-04-17 @ 09:55:54

Fyll i här:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?
Din mail: (visas inte)
Adressen till din blogg/ hemsida:
Så, vad ville du säga?


Trackback
RSS 2.0