Nocturna, född på natten

Helt vanlig skoldag i dag, skulle till bibblan men hittade ingen bok där, deras system uppgraderades. Hanna var i skolan men åkte hem efter ett tag *snyft*. Tog hur som helst bussen till stallet och fick veta redan i förväg att jag skulle rida underbaraste Pommac, Manda pratade med "Bästis" på telefon. Vi träffade på Fi i skåprummet när ni skulle byta om så jag följde efter henne resten av tiden och hjälpte henne att fixa i ordning Meffe. Han fäller som en hel gris (Okej, dålig jämförelse...)! Jag fick det stora nöjet att skicka in ryttaren innan med Pomps sadel, för vi fick rida barbacka igen, whei! Vi jobbade lite "baken innanför spåret" och sedan så travade vi varvet runt och föll in på A- och C-volten i galopp ett varv. Vi lyckades rida ner A igen föresten, fjärde gången som vår grupp gör det! Otroligt, det måste vara något rekord! Hästarna blev jätteskraja för den oskyldiga bokstaven, stackarna... Pommac var (som vanligt) helt underbar, ville inte flytta in baken, men som ridläraren säger: det är inte lätt att böja ett järnspett!
Inatt föddes fina Zuschis föl, efter Jagga Ess! Båda hästarna (russ) står på stall Kornetten på Gotland, Jagga går på travet och har redan fått flera föl men denna lilla ulltott kommer säkert vara något extra, med underbaraste föräldrarna och allt. Det är ett litet stoföl, ljusfux med vita hår i pannan. Hon heter Nocturna vilket betyder född på natten. Jag ska så fort som möjligt lägga upp bilder på henne men jag får nöja mig med föräldrarna idag.

 



Kommentera tack!
Postat av: Bonnie

Vi vill se bäbis bilder... hehe

2009-04-24 @ 11:43:12
URL: http://actionalf.blogg.se/
Postat av: Moster

Jag vill också se!!!!!!!!!! Foton på fölet alltså :) och så att jag kan visa tjejerna. Vad du skriver bra! Jag brukar läsa din blogg på fikarasterna på jobbet, tycker att det är kul att höra hur det är i skolan, och ok då... hästarna är också intressant att höra om! :D Stor Kram /Becca

2009-04-24 @ 14:50:14

Fyll i här:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?
Din mail: (visas inte)
Adressen till din blogg/ hemsida:
Så, vad ville du säga?


Trackback
RSS 2.0