Nyckislördag

Ja man var ju då på underbara Nyckelviken igår, älskar det stället! Jag hjälper Katja som jobbar där på helgerna med djuren. Det var en helt vanlig lördag med hästuthyrning ock så hade det kommit ytterligare två små lammisar sen jag var där sist så nu är de fyra stycken! Mitt lilla favoritfår, Femman, ska också lamma snart, hoppas hon inte stöter bort! När vi släppte in lammisarna och deras mammor+5an från hagen så stannade vi i fårhuset och myste med dem i evigheter. Lilla Fjants lammis kickade ut hennes mage säkert en decimeter, stackarn! Alla får har blivit riktigt tjocka nu så snart borde lammen ta sig ut... fast så klart, det tyckte man för tre veckor sedan också så det lär väl ta ett tag.
Jag ock Katja hade tänkt ta ut Vasti ett tag, jag skulle rida henne, men vi hann inte. Dessutom så stod både polisen och brandkåren nere vid växthuset, ingen aning om varför!


Lite bilder på förra årets lamm + några får:

Tuffs, ett lamm från förra året
Sotis, Tuffs syskon

Längst bort Tuffs, närmast Sotis, den minsta: Mini och den i mitten Filur. Fyrlingar från förra året.


Får bakifrån. *Nämmen menar du det :)*  Får får får? Nej! Får får lamm!

Kommentera tack!
Postat av: Bonnie

Tjo..

Våra får får forfor.... hahaha XD

2009-04-28 @ 21:45:30
URL: http://actionalf.blogg.se/

Fyll i här:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?
Din mail: (visas inte)
Adressen till din blogg/ hemsida:
Så, vad ville du säga?


Trackback
RSS 2.0