Slappvecka!

Hann och orkade inte blogga igår...

Den här veckan blir riktigt slapp med samarbetsövningar och liknande varje dag. Vi är uppdelade i grupper med elever från tvåan och uppåt som altså ska gå runt till olika ställen på skolan och göra olika roliga saker. Idag fick jag syssla med sagostafett, dans och filminspelning. Snabb beskrivning bara:

Sagostafett:
En liten hög med bilder (typ vykort) lades på golvet och sedan fick vår lilla grupp i gruppen ta ett kort var och så skulle vi bygga en saga. Det gick hur bra som helst! Jo tjena... Alla korten (nästan alla) föreställde antingen jordgubbar eller svenska flaggan på ett eller annat sätt. Det bliev ju så lätt att hitta på sagor då, eller hur! Det slutade med att jag satt och renskrev sagan på en annan sjuas dator eftersom att han knappt kunde stava, kul va?
Vi hade lite tid över när den sagan var klar så då fick vi göra en rimsaga, väldigt enkelt! Man säger några ord och så ska nästa person fylla på med lite fler och avsluta med ett ord som rimmar på mitt sista ord, och alla fattar exakt vad jag menar! Eller inte... Exempel i form av våran saga:
Det var en gång en matta
som gillade att skratta
.
Okej, kommer inte ihåg mer nu...

Dans:
Det kan nog inte riktigt kallas dans men det var det stationen hette. Först gick vi i takt med  musik, runt i rummet och skulle på order av en tamburin göra olika saker. Sedan blev vi utomjordingar, fredliga sådana, från två olika planeter. Och vi var ju så nyyyyyfikna på varandra så vi måste ta reda på vad utomjordingarna från den andra planeten var för några. En var ledare och gick först fram mot den andra gruppen och så följde de bakom efter och gjorde på samma sätt. Jag var ju bara så bäst på att vara ledare... haha! Efter det blev det Följa John. Kul va? Japp! Speciellt efter som att förskolebarnen inte slutade snurra runt. De var jättegulliga, de bara snurrade och snurrade och snurrade och slutade aldrig så jag och en annan tjej fick hämta dem från mitten av rummet.

Filminspelning:

Roligast idag! Vi skulle spela in film av en rolig hstoria och var åter igen i "sagogrupperna". Självklart blev jag ledare igen, precis som med sagan för det var samma sjua som skulle vara ledare. Jag kände mig så oerört pedagogisk och duktig och snäll och fixade och höll på. Och som mes pedagogisk va man så klart när man stod och skrek på de tre stackars yngre barnen för att vi hade två minuter på oss tills filmen skulle visas upp och vi inte var halvägs klara. Hehe... Flummig film blev det, helt klart! Det var inte tanken igentligen men du vet, om du ska visa upp en skylt med orden "Dagen efter" på och lyckas hålla den både med baksidan mot kameran och upp och ner...


Riktigt rolig dag snabbt sammanfattat!


Det där skrattet bjuder jag på...

Kommentera tack!
Postat av: Trollet

hahaha!<3 vilken rolig bild;D;D;D

2009-09-16 @ 18:05:00
URL: http://trollett.blogg.se/
Postat av: Martina

Snygg bild!

2010-01-12 @ 13:33:03

Fyll i här:

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?
Din mail: (visas inte)
Adressen till din blogg/ hemsida:
Så, vad ville du säga?


Trackback
RSS 2.0